Ledig onsdag

Idag har jag varit hemma och haft helg mitt i veckan. I den här nya kursen så är det en hel del självstudier och jag ligger i fas med litteraturen på ett sätt som aldrig tidigare har skett. Igår läste jag klart all litteratur för denna vecka samt måndag. Så skönt! Så jag sov 11,5 timme i natt vilket var välbehövligt och sen hade jag inga planer, men trots det har jag fyllt dagen. Jag har skrivit ett brev, jag har matat fåglarna (det märks att det är skralt om mat i naturen för de äter upp dubbelt så fort nu jämför med i december), jag har staplat ved i 1,5 h, jag har pratat med min syster och jag har hjälpt farfar med att skaffa bankID. I och med att jag sov ut imorse har jag inte haft något behov av att vila kroppsligt och ligga på soffan, utan jag föredrar att göra saker när jag är ledig eftersom jag sitter still så mycket på veckorna på föreläsningar och i biblioteket. Därför blir det ofta så att jag städar, bakar eller pysslar på mina lediga helger/dagar. Men idag blev det vedstapling i stället. Och det var meditativt. Jag hade inte med mig någon klocka ner i pannrummet, så jag visste inte hur länge jag hade hållit på. Vilket var bra, för då hade jag nog avbrutit tidigare. Dock behövs det nog staplas lika mycket till innan all ved vi har inkörd är staplad...
 
 
En två veckor gammal bild från Köpenhamn. Jag, Fredrik, Rebecka och Miriam passerade Nyhavn. Miriams bild.
 
1 kommentar
sandra

Åh, vilken härlig bild! Och vilket sug jag fick efter Köpenhamn nu <3