Tjugondag Knut, lärarstudier och sypepp

Igår lämnade jag in terminens sista tenta och därmed avslutat min första termin på lärarprogrammet (och om jag räknat rätt - hälften av kärnkurserna)! Det känns skönt och på måndag börjar svenskstudierna. Vår första kurs handlar om språkstruktur samt språkvariation och kommer att innehålla grammatik, danska och sociolingvistik om jag är rätt informerad. Planen för idag (och imorgon) är att städa ut julen (men inte granen eftersom den fortfarande är så fin), kanske sy en klänning och kanske göra marmelad. Får se vad jag hinner, men julen är prioterad - det var ju trots allt tjudondag Knut igår. Förra helgen spontansydde jag en kjol. Typ. Jag hade köpt en rund duk/ett runt tygstycke med sammetskänsla och dragkjedja i vinrött på second hand sedan innan, men det var först då jag tog tag i det. Blev en kjol med 3/4-snurr och lång, halvsnygg dragkjedja. Men väldigt skön och snygg!
 
 
Mina fotoambitioner är inte vrålhöga som ni ser, men kjolen blev i vilket fall bra med fint fall och bra passform. Det här är även mitt bidrag till Fredrika på vindens sypepp.
 
2 kommentarer
Alexandra

Å men va snygg! Den typen av kjol är alltid snygg och användbar :) Hoppas det gått fint att städa ut julen :)

Fredrikapåvinden

Åhh så fin! Älskar verkligen färgen! <3