Den senaste tiden

Jag har länge tänkt att jag skulle uppdatera, men inte gjort det. Kanske för att jag inte har några bilder. (Min mobil tar kassa bilder, plattans kamera har strulat och jag är för lat för att använda Tonys systemkamera.) Kanske för att jag är lat. I vilket fall så har det funnits saker att berätta om:
  • Mamma och jag besökte Bokmässan för första gången. Massor av folk och jag var väldigt glad för mina öronproppar.
  • Tony och jag var på födelsedagsfest, där jag insåg hur skönt det är att alltid vara en av de som inte dricker alkohol, för då slipper jag alla som vill att jag ska dricka äckliga saker.
  • Jag har skrivit min första salstenta.
  • Förra veckan gjorde jag ett fint höstfat av olika sorters mossa, bär och löv. Blev väldigt fint, men bären börjar skrupna nu...
  • Tony har fyllt år, men ville inte fira, så vi var bara hemma och åt mat den maten han ville. Han fick en badrock av mig som han använder flitit (t.ex. i detta nu).
  • Jag är halvvägs igenom min första VFU-period (praktik). Lite tråkigt att följa med en svensklärare på lektioner med eget arbete, väldigt mycket roligare att förlja med en historialärare på genomgång. 
  • Igår guidade jag på Tjolöholm för första gången sedan augusti (har mest jobbat i butiken det senaste). Det var ovant, framförallt eftersom Jane Austen-utsällningen är nerplockad och vi nu visar de ny restaurerade barnkammrarna i stället. 
0 kommentarer