Sedan sist:

  • Tony och jag har testkört Tesla Modell S. Han fick det i alla hjärtans dag-present av mig och var mycket glad. Vi provade även autopiloten vilket var något nervöst:
 
  • Jag vrickade foten regält för 1,5 vecka sedan. Skulle gå hem från mina föräldrar, det var beckmörkt ute och jag svängde inte lika mycket som vägen och hamnade i diket. Kunde inte resa mig och bara skrek av smärta. Kände mig som en treåring med skrapade knän. I dag var första dagen sedan dess jag inte har tejpat foten, vilket gick okej, men ändå har känts lite. Samma dag blev Tony förkyld och satt med en kylväska på huvudet för att kyla ner sig. 
 
  • Via Reddit gift exchange har jag deltagit i två presentutbyten. Fick en avi idag om att jag har ett paket att hämta ut - så spänd! Och kolla hur glad kanadensiskan som jag skickade godis till blev:
 
  • På skottdagen frågade jag Tony om han ville gifta sig med mig - han sa ja! (Har aldrig varit med om något med så många likes i min Facebook-historia...)
 
  • Väskan som jag har haft till Friskis de senaste åren, är mammas pjäxväska från när hon var i fjällen för 30 år sedan, gav upp i söndags. Trist, för nu måste jag hitta en ny, minst lika bra!
 
  • Just nu har vi en tematisk kurs i skolan och jag läser historisk krimologi. Mycket intressant! All litteratur tillför något och jag känner att jag lär mig något. För den som vill läsa en intressant och förhållande vis lättläst bok på ämnet vill jag rekomendera Usla, elända och arma som jag läste klart igår. Idag har jag läst i Offer för brott och insett hur kort på vägen om våldtäktsbrott vi kommit. Nog för att lagstiftningen idag är könsneutral och det krävs inte att offret skriker för att det ska klassas för våldtäkt, men mycket är sig likt från 1700-talet. Här är ett exempel från 1967:
 
0 kommentarer