Prokrastinering

Egentligen borde jag skriva på min hemtenta. Verkligen borde jättemycket. Men jag vet inte var jag ska börja, så jag gör annat i stället. Tentan ska lämnas in på skärtorsdag (om en vecka) klockan 22:00 och vara på 8-10 sidor. Vilket i sig låter helt okej. Haken är att på måndag börjar nästa moment. Så i nästa veckan har vi två föreläsningar på tre timmar vardera, lite litteratur samt en inlämningsuppgift tills på torsdagen (samma dag som tentan ska in). Någonstans har det blivit miss i schemat. Och det är otroligt frustrerande. Den senaste månaden har guppen delats upp i tre mindre grupper där jag och tio andra har läst historisk krimologi. Väldigt intressant! Vi har läst 700-800 sidor i veckan i vår litteratur, men det har varit bra och intressant litteratur, så vi har varit väldigt nöjda. De två andra grupperna har haft lite mindre litteratur, men har å andra sidan gjort en del grupparbeten och mindre inlämningsuppgifter under momentets gång. Vilket i sig är helt rimligt. Men deras tentor är ungefär hälften av vår samt att de fick dem lite tidigare. Det är inget att göra åt i nuläget, mer än att tycka att det är förjävligt och hoppas att vi möts av förståelse på nästa moment...
 
 
1 kommentar
Sandra

Hoppas att inlämningen igår gick galant och att du nu har en lååång helg att bara koppla av på :)