Monthly Makers: Växter

Sedan ett bra tag tillbaka gillar jag Monthly Makers på Facebook och sett massor av fina grejer dyka upp i mitt flöde, pinnat en del osv. Har dock aldrig fått tummen ur i tid och gjort något på temat. Men denna månad - då blev det! Temat för juni är växter och då kom jag att tänka på massor av saker jag ville göra. Både inne och ute. Tiden går fort och vips så var det sista "inlämningsdag" idag. Som väl var är jag ledig idag och kände: nej nu gör jag det. Så mellan lunchen och planerad träning knöt jag ihop en ampel. Kan tyckas vara på tiden eftersom beskrivningen jag använde mig av har hängt på kylskåpet i ett år... 
 
 
Slutversionen är gjord med jutesnöre och en träkula. Krukan är bara 10 centimeter i diameter, så det är en ganska liten historia. I krukan finns ett elefantöra. Ska se om Tony får med sig borrmaskinen hem från jobbet idag så ampeln kan få en egen plats. För fotograferingen hänger den i lampan... (OBS! Den står numera på vardagsrumsbordet!)
 
Om du vill göra en egen ampel och inte rev ut sidan ur GP förra året kan du använda dig av Anna Marias beskrivning.
 
 
Ampel Monthly Makers Växter
2 kommentarer
Mikaela

Superfin! Gillar träkulan längst ner, fin detalj1

Alicia

Åh vad fint, och så kul att ha dig med i Monthly Makers-gänget! Det blev en bra kombo med juten, den vita krukan och träkulan tycker jag :)