Sjuk eller frisk?

Syster blev dålig i onsdags vilket gjorde mig paranoid. Min största skräck i livet är magsjuka vilket verkade vara fallet (i efterhand tror vi mer på en regäl matförgiftning) vilket resulterade att jag låg och nojade mig hela natten, vågade inte ens släppa en fis utan att springa på toa = sov dåligt, var supertrött och orkade inte gå till skolan. När jag skulle gå och lägga mig på i torsdags kände jag mig inte bättre/piggare än när jag gick upp, så jag sov tolv timmar och hoppade över ytterligare en föreläsning. Tre missade föreläsningar veckan före tenta är ingen hitt. Kände mig dock helt okej-frisk i fredags efter all sömn, om än ganska snorig och lite halsont. Igår var jag bara snorig. Tänkte: najs! Nu vet jag inte längre. Sov kanonbra i natt, åtta-nio timmar (kanske i minsta laget), men är inte helt hundra. Känner mig ganska låg. Fortfarande lite täppt, men inget halsont. Hade planerat två-tre varv på Friskis cirkelgym, men när jag kom till Friskis och hade snörat på mig skorna kände jag "nej, jag orkar inte". Så jag åkte hem med oförättat ärende. Ligger nu i soffan med världens dilemma. Har jättemycket spring i benen och i armarna = jag vill/behöver träna. Men är jättetrött i huvudet och har någon skumm huvudvärk som känns typ utanför huvudet. Hoppas att det går över. Så att även huvudet vill träna och jag kan koncentera mig på böcker i stället på ben som vill röra på sig. Ligger ganska back med läsningen inför tentan. Har bara läst i en bok (McKay - huvudboken som bara tar upp fakta) av fem... Bör klämma minst 400 sidor om internationell politik efter 1945. Resten är bonus. 
0 kommentarer