Skolstart

Äntligen har jag påbörjat mina lärarstudier! Vi började igår och det har varit sjuhelsikes massa information. Dock känns det som att mycket är repetition, men det kan bero på att jag redan har pluggat ett år. Jag vet att mycket ger sig. Jag har skrivit en hemtenta på 9 timmar och tycker att två dygn för samma mängd tid är oceaner av tid. Jag vet att det är att det är boka ett grupprum, stänga in sig med en kompis eller två och hetsskriva i åtta timmar som gäller. Är nog mest orolig för att vi har förhållandevis lite lästid. Har uppskattningsvis åtta föreläsningar/seminarier i veckan. Och ingen vecka före tentan till inläsning. Men det går. Hade det inte gått hade utbildningen sett annorlunda ut. Dock kuggar 50% på första tentan. Hoppas att jag tillhör de 50% som klarar den. Vi får se. Det är först nästa vecka som första hemtentan är. Salstentan om tre veckor. Det löser sig. Nu ska jag lägga mig i soffan och äta mango.
 
 
Bild från introduktionshögtiden i Smyrnakyrkan igår. 900 lärarstudenter. Detta är ena halvan av den övre läktaren. Vi är 120 studenter i min kurs, så vi får inte plats i universitetets lokaler. 
1 kommentar
sandra

Men ååh vad roligt! Skolstart är ju så pirrigt och fint :)