~

Från att jag kom hem från semestern i början av augusti har jag arbetat en hel del. Men även varit sjuk - halsont. Sämsta tänkbara när du arbetar som guide. I vilket fall löste det sig och jag var bara borta från jobbet i två och en halv dag. Och idag gjorde jag mitt sista pass som guide för en tid framöver. På fredag skall jag arbeta i butiken, lika så en lördag samt söndag i september. Så först i oktober skall jag guida igen - hoppas att orden stannar kvar tills dess! Till helgen fyller jag år och på måndag börjar jag skolan. Jag skall börja på ämneslärarprogrammet med inriktning mot gymnasieskolan i svenska och tyska. Tanken är att tyskan skall bytas mot historia, eftersom jag kom in på mitt andrahandsval. Men det är tre terminer kvar tills andraämnet skall studeras, så det blir nog bra. Nu skall Tony och jag äta äpplepaj och titta på Svenska dialektysterer på Youtube.
 
 
Me in action. Mamma, pappa, farmor, farfar och mormor följde med på en av mina guidningar i juli och då tog mamma denna bild på tredje våningen. Hade önskat att kjolen var några centimeter längre och att översta knappen i blusen satt fast ordentligt...
 
Tjolöholm
1 kommentar
sandra

Har du skrivit mer om ditt arbete som guide? Blev supernyfiken på det yrket nu :)