Den sista semesterdagen

Det har gått nio dagar sedan vi kom hem från vår semester som avslutades i Östersund. Jag har hunnit arbeta fem dagar och har nu haft ledigt två dagar i rad. Idag kokade jag björnbärssylt och brände mig på den varma sylten när den skulle hällas upp på burk... Men jag ska försöka tänka bort smärtan i vecket mellan vänster tumme och pekfinger och visa vårt semesterboende samt sista kvällen i Östersund:
 
 
Tony och jag fick bo i annexet (aka lekstugan), så vi hade ett eget kryp in. Det var som att bo i ett tält, fast med väggar av trä i stället för tyg. Det värsta var dock kylan, vilket avhjälptes med värmefläkt som värmde upp den lilla stugan på nolltid. Dock försvann all värme i ett nafs om du skulle nattkissa...
 
 
Men ni ser ju hur mysigt det var! Två 90 centimetersmadrasser och en knapp halvmeter till övers. I normalfallet hade vi bilen parkerad bredvid och alla våra grejer i den. Men som bilderna visar var den ute på äventyr och en del saker hade fått flytta in i bostaden. 
 
 
Sista kvällen, på måndagen, gick vi som var kvar ner till Storsjön. Två fästmän fiskade. En morbror, en kusin och en make badade. Jag åt vinbär ihop med mitt två och ett halvt-åriga kusinbarn. Det var en fin kväll. Morgonen därpå rullade Tony och jag söderut och drygt 10 timmar senare var vi hemma. Och jag har bestämt att från och med nu skall jag alltid ha minst en vecka ledigt varje sommar. Det är så värt.
 
 
0 kommentarer