Sjuklingynkling

När jag vaknade igårmorse hade jag pytteont i halsen, gick typ över efter frukost men var tillbaka när jag satt på tåget in. Under dagen började jag känna mig sjuk i största allmänhet och ställde in det planerade träningspasset. Gick en promenad i stället på kvällen med Tony. Bestämde mig för igår att bara vara i skolan under dagens föreläsningar samt skippa scouterna. Vaknade vid sextiden kände mig så där eftersom jag då även drabbades av mensvärk på toppen. Tog en iprem som sov 1,5 timme till. Var måttligt road när jag efter om och men kravlade mig ut sängen vid åttatiden och tog två paracetamol. Cyklade i sakta gemak till tåget (Tony har bilen eftersom han ska på scouter. Och borde komma hem vilken minut som helst.) och mådde fantiskt ganska okej när jag kom fram lagom till föreläsningen vid tiotiden. Antecknade runt två sidor (lite för att vara jag) och kan inte redogöra mer än att det hadlade om vikingarnas plundringståg. Tittade mer ut genom fönstret sista halvtimmen än frammåt... Efter lunch gick bättre. Kan vara kombon av favoritföreläsare och föreläsning om äktenskap, sex och kärlek under medeltiden som gjorde det. Tog mig hem och har tagit det kolungt. Största persen var att tömma diskmaskinen. Känns på ett sätt skönt att ha fått närmare fem timmars oavbruten datortid, eftersom det var så längesedan sist. Har hunnit göra bankärenden i lugn och ro, läsa på om p-dator, läsa bloggar och stötta Historiskan. Jag valde 400 kronors-knappen. För då får jag en prenumeration och tygkasse. Känns värt. Och viktigt. Framförallt eftersom boken om kvinnohistoria vi skulle andvända under detta moment är slut hos förlaget och inte ens hälften har fått tag i den. Medans våra andra böcker finns det hur många som helst av. Jag hoppas att du också klickar på en sådan där knapp. Om så bara 20 kronors-varianten. Pengarna dras först om de kommer upp i rätt summa, vilket gör att mina pengar inte går upp i rök. 
 
 
0 kommentarer