Pjamasbyxor

Nu är det snart två veckor sedan jag fyllde år och då fick jag två fantastiksa böcker av mina föräldrar. Den vi ska prata om nu är Love at first stich. (Amerikauret tänkte jag ta senare, när jag är klar med hela Vibecke Olssons serie om Bricken.) Hade läst att den skulle vara bra och bara innehålla mönster man vill sy. Och så är det! Innan jag läste boken (snarare skummade) tänkte jag att jag nog kan börja med något av de svårare plaggen. Sen såg jag hur boken var uppbygd och tänkte att jag kör från början i alla fall. Hoppade dock över första scarfen. Så måndagen efter mitt födelsedagsfirande köpte jag (dyrt) tyg på Stoff och Stil och förra veckan sydde jag ihop ett par pjamasbyxor. Tog typ sex timmar inklusive lunchpaus för mig. Ganska rimligt. Mitt tyg är strechigt och jag var lite nervös för hur det skulle gå, men det gick fint. De är sköna att skrota runt i hemma. Har inte sovit i dem än och det lär nog dröja för de sitter inte uppe av sig själva och sova med åtdraget snöre i midjan vet jag ej om jag är sugen på...
 
Taskig mobilkvalitet var allt jag hade att tillgå här i soffan.
 
Närbild av tyget med fina små fåglar.
 
Detta är mitt bidrag till Fredrikas sypepp.
 
0 kommentarer