På sistone

Det händer så mycket och samtidigt ingenting känns det som. Ingenting i som "jag har inga bilder". Var på läger förra helgen. Hände massor av saker, men hade ingen kamera så det blev inga bilder och ingen blogg. Har gått min kassautbildning (viktigt att inte särskriva!) på ICA, så nästa vecka börjar jag arbeta i kassan - utan att någon står bakom mig. Läskigt! Jag har införskaffat tre nya krukor på secondhand samt en köksgardin. Har via posten fått sticklingar skickade till mig. Sticklingar jag raggade upp via Facebook. Jag har beskurit forcytian. Jättemycket. Har ett stort hål i häcken efter att tagit bort en jättebuskig gren och en död. Läste att man i princip inte kan döda en forcytia genom att beskära den för hårt. Det värsta som kan hända är att den inte blommar lika mycket nästa år. Tar smällen. Syrénen är påväg att blomma ut. Skulle ta in en bukett igår och insåg hur himla krokig den var. Den kommer också att få sig en omgång så fort den har blommat ut. Rodrodendron framför köksfönstret lika så - annars kommer vi inte att se ut nästa sommar. Imorse rang klockan 05:30. Det var lite väl tidigt tyckte jag, men å andra sidan skulle jag jobba 07-12 med inventering. Räknade cirka tusen tacomix-kryddpåsar från olika märken. Plus bukar, konserver och annat man kan hitta på internationella hyllan. Och på frågan varför jag bloggar klockan elva på lördagskvällen och inte sover/ser på film/gosar med Tony så beror det på att han inte är hemma. När jag kom hem efter jobbet duschade jag, fixade mig och så åt vi. Sen åkte vi till Kungälv för Kungälvs crusingen. Himla fint väder! Hade med mig tidningen som jag inte hann läsa imorse, så jag fixade att stanna längre. Sen blev det kallt och jag ville hem, så jag åkte hem. Tony skulle stanna och se på banden, så han ordnade med en av alla sina bilar och kommer senare. Frågan är bara om han åker hit eller till Lilla Edet och sover. Lär få märka imorgonbitti!
 
 
Den är tvåbullsfrisyren är lite av en favorit. Den tar dock lite tid (som i mer tid än bara flätor) och jag kan inte ha den under cykelhjälmen när jag cyklar till jobbet...
 
0 kommentarer