Krullostare

Igårkväll bestämde Tony och jag att vi skulle äta lasange till middag idag eftersom det är vår favoriträtt (har ett dögott recept från Coop, men om jag nu inte hittar på hemsidan - du gör en sås i stället för två). Var fullt övertygad om att jag hade minst två paket köttfärs i frysen - jag köper storpack när det är extrapris och fryser därefter ner i påsar i "måltidsstorlek". När jag i morse skulle hämta ett paket i frysen för tining fann jag inte en enda! Tror att frysen ätit upp ett par paket... Blev lite glad i allt elende, eftersom jag nu skulle få en vettig anledning till att komma ut samt få röra på mig. Var borta i helgen och planerar att träna imorgon, var för trött för att träna igår, så en promenad skulle bli lagom. Sen börjar det regna. Och det slutar inte. Efter att tvättat, bakat bröd och ätit lunch bestämmer jag mig för att jag tar cykeln i alla fall. Kanske var det meningen att det skulle regna, för jag hårdtestade mina regnbyxor och insåg att de behövde en vända i tvättmaskinen (sådana som ska tvättas ofta och torka i värme, men har stuntat i detta det senaste året pga ingen torktumlare). För att pigga upp rundan lite cyklade jag innom Erikshjälpen och fann en krullostare. Och inte bara en - utan tre så jag kunde välja! För er som inte vet vad en krullostare är så är den som ett litet rivjärn på en osthyvel. Namnet är från min syster. När vi var små hade vi ofta krullost på mackan i stället för vanlig ost, vi tyckte att det var godare. Är även ganska smidigt när man bara ska riva lite grann av någonting. Tror bestämt att min samling köksverktyg är fulländad. (Skulle möjligtvis vara en liten slickepott då..)
 
 
Hade dåsvårt att bestämma fotomin. Blev visst denna. Sitter i en soffa Tony fann på Erikshjälpen i förra veckan. Tanken är att den ska vara tillfällig. Får se hur det blir med det...
 
krullostare
0 kommentarer