Pojkvänslistan

Sandra la upp den här otroligt fina listan, så jag var tvungen att fylla i den själv!
 
Fotograferade i nya hallspegeln i somras.
 

Hur länge har ni varit ihop?

Drygt ett och ett halvt år.

 

Hur träffades ni?

Via scouterna. Jag arrangerade Mat&Bak tillsammans med Amanda 2011. Då var han där, men han var gammal tyckte jag, men lite fin med sina polisonger. Han hade ju tagit studenten och allt! Vi sågs då och då på diverse distriktsarrangemang och så där. Under Sparrevikenlägret 2013 umgås jag en del med hans kår, kanske mest för att det fanns roligare typer där än i min egen. Sista kvällen följde jag med till deras by efter lägerbålet, får kvällsfika hos dem och börjar frysa. Han har en stor hästfilt kring kroppen och frågar om jag vill komma in. Det vill jag. Det blir varmt, men jag står kvar. Det är ju så himla mysigt. Samma kväll smsar jag Sara och säger ”Jag behöver ingen pojkvän, bara jag får kramas länge då och då.”

 

På väg hem från Scoutforum 2013.
 

Vem var mest på?

Han tog första chattkontakten, på måndagen efter lägret. Chattandet var ganska mycket varannan gång. Annars tog jag nog mest initiativ/hintade tydligt om att jag ville ses.

 

Skedde några komplikationer?

Inte direkt. Möjligtvis att vi bodde långt ifrån varandra och var tvungna att hitta på ursäkter om att ses. Annars att jag åkte till Nordamerika samma vecka som vi bestämde att vi var tillsammans var ju sådär.

 

 
Anteckning från sommaren 2013.

 

Hur skedde dejtandet?

Vi hittade på ursäkter. Han behövde måla om sovrummet, jag hade aldrig målat en vägg och ville prova. Han hade en skänk i källaren som passade i vårt kök, jag åkte och hämtade den och passade på att fira midsommar. Han behövde smakråd på IKEA, jag ville hjälpa till. Jag hade aldrig varit på Bohus fästning, han ville följa med. Sen åkte min familj till Boden, jag var ensam hemma och vi sågs minst varannan dag tills jag åkte iväg.

 

Hur blev ni ihop?

Jag skulle som sagt åka iväg och ville veta. Så jag skrev ett brev, frågade om han ville bli tillsammans med mig och han sa ja.

 

Chatt från när vi bestämde oss för att bli tillsammans.
 

Vem sa jag älskar dig först och hur skedde det?

Ingen av oss är uppvuxna med den formuleringen. Jag tycker att orden ligger fel i munnen. Säger i stället ”tycker om dig så himla mycket” och ”gillar dig massor”. Fast jag var först – jag skrev igen. Så nu har vi börjat säga ”älskade du” emellanåt. Och vi känner oss älskade.

 

Bor ni ihop? Hur är det?

Ja, vi bor ihop. Jag gillar det. Det här var hemma inom en vecka. Tycker om att ha någon bredvid mig i sängen och få kramar av lite när som. Dock har vi problem med disken. Vi har ingen diskmaskin, och dealen är att jag lagar mat och han diskar. Vilket också blir skevt när jag är hemma mer än honom. Fast det funkar för det mesta.

 

 
 

Vad är hans bästa sidor?

Han är en entreprenör, full med idéer om vad han vill bygga och göra. Jag begriper kanske hälften, men tycker om att lyssna på honom när han pratar så engagerat. Han är händig och fixar saker. Han är lojal och pålitlig – en sådan som håller vad han lovat. Jag är mig själv i hans sällskap. Alla mina sidor. Han får se mina gladaste, tokigaste sidor som jag annars bara visat vänner. Han får se när jag är trött och ligger i en hög på golvet och gråter utan anledning. Och jag är bekväm med det. Och han accepterar och säger rätt saker, om han ens säger något. För vi har en bekväm tystnad. Det är viktigt.

 

Och sämsta?

Han är trött – som jag. Oftast tröttare, då han går upp före mig om veckorna. Hans lojala sida kan ibland drabba honom själv. Men det sämsta är att han har så himla mycket saker över allt!

 

Vad bråkar ni om?

Vi bråkar inte. Än i alla fall. Ingen av oss har varit så speciellt bråkig innan. Sen föredrar jag att prata om saker innan de blir problem.

 

Vad gör ni när ingen annan ser?

Sover, ligger, pratar, hånglar, äter, ligger i sängen, tittar på film. (Delvis kopierat svar från Sandra.)

 

 På hajk förra våren, tillika bakgrundsbild på min telefon.
 

Vad ger ni för komplimanger?

Lista över vanliga komplimanger i detta hushåll:

  • Du är så himla fin!
  • Vad vacker du är!

Sen kör jag lite på positiv betingning och säger ”tack” när han gjort något jag bett om/uppskattar.

 

Vilken är din favoritbild på honom?

En nyvaken typ.
 

Och på er båda?

Från utedagen hösten 2013, tagen av Sara. Bakgrundsbild på min dator.
 

Något du vill avsluta med?

Puss vid älven!
 
 
0 kommentarer