Planerar filmkväll mitt i veckan

Hade planerat att träna ikväll, men jag har jobbat varje dag denna vecka och känner mig ganska trött. Är ledig imorgon, så jag avbokade kvällens pass och kör en vända på gymmet imorgon istället. Ska bara ta det lugnt ikväll. Hade skolinspektionen på besök i mitt klassrum i tisdags. De skulle titta på en lektion i 2B, oavsett vem som var där. Jag var där, så jag fick ta det. Alla lärare var riktigt nervösa för min skull, men jag var lugn. De satt ju bara där bak, var tysta och antecknade medans jag pratade på om året, månader och veckor. Efteråt sa de: "om du inte hade sagt att du var vikarie hade vi trott att du var ordinarie lärare." Så himla nöjd! Sådant är gött att höra. Det är sådan som gör att jag känner att jag gör rätt som söker till hösten lärarutbildning. Jag har funnit min väg. (Tycker dock att det är lite trist att jag behöver studera i fem år för att få bli fullbetald och fastanstäld...)
 
 
Bild från förra torsdagen, när jag varit och lyssnat på Allt vi säger är sant, Lisa Bjärbo signerade alla mina böcker som jag äger av henne samt jag hade en bra hårdag.
 
0 kommentarer