Bullbak

Den senaste veckan har jag bakat i tre olika omgångar. Underbara Claras morotsbröd är en favorit sedan ett år tillbaka. Sen har jag prövat ett bullrecept som jag fann i personalrummet på jobbet i höstas. Googlade och fann receptet här. Riktigt goda! (Jag spritsade ut mina små fyllningsbitar, för det tyckte jag var lättare än att klicka.) Igår prövade jag att göra Vallmofrallor med morötter efter ett recept jag fann i en brochyr på ICA. Kvargen gjorde dem riktigt saftiga! Dock blev mina försök till lussekattsformer inte lika lyckade som på bilden - som tur var påverkade det inte smaken! Nu får Tony och jag äta massor med bröd, för det börjar bli trångt i frysen och ont om påsklämmor i lådan. Kanske någon som vill komma hit på mellanmål?
 
 
Tänk att brödbullarna blev så gula av morötterna - kan nästan tro att det är saffran!
 
0 kommentarer