En man som heter Ove

Tony och jag besöker olika loppisar och secondhand-affärer när vi är iväg. Tony oftare än jag, då han pasesrar flera på vägen hem. Gissar på att det är någon månad sedan jag hittade En man som heter Ove av Fredrik Backman i hyllan. Fem spänn och jag slog till. När jag skulle börja läsa visade det sig att boken var oläst - kändes på pärmarna. Och den var helt underbart rolig! När jag läser något bra vid läggdags brukar jag läsa högt för Tony. För det mesta hummar han lite, kanske ler lite. Men med den här boken skrattade han också. Själv skrattar jag också. Tur att jag för det mesta har läst den i sängen hemma kan jag tycka. Boken är full med roliga stycken, men jag tycker inte att de gör sig i mitt traditionella format. Alla utom ett:
 
Oves farsa hade alltid sagt att man aldrig skulle lita på en persn som kom för sent. "Om en inte kan lita på en med tid, då ska en inte lita på en med nåt viktigare heller", brukade han muttra när folk kom instäntrande med stämpelkortet nere vid rälsen både tre och fyra minuter för sent, som om det inte spelade någon roll.
Sidan 139
 
Rekomenderar den här boken till alla som vill läsa något rolig, lättsmält och principfast.
 
0 kommentarer