Allt- eller ingenting

I helgen var, vad vi hoppas, det sista rikstinget någonsin. Upplösningsbeslut togs i april förra året för förbundet och då fick ROKO gå samma väg till mötes. Tinget gick på ROKOs linje genom att föra kunskapen vidare med ett demokratiutskott inom KFUM Sverige och en arrangemangsgrupp inom Scouterna. Det valdes ett nytt ROKO, där jag inte ingår. Vilket känns ganska skönt (bortsett från att det blev en kylig eftermiddag utan ROKO-tröja). Nu är planen att jag ska försöka komma fram till vad som är roligt med scouterna igen. Vill absolut inte lägga av, för det är en del av min identitet, men hur jag ska fortsätta. Har planerat in både förbundsmöte och riksombudsmöte under året. Är lite sugen på att ta mig till Bangok och YWCAs världskonferens i höst. Skulle även vilja delta på ett sommarläger om det passar. Kommer att fortsätta som avdelningsledare under våren, men har planer på att börja plugga till hösten. Framtiden är oviss, men ljus. Engagemang kommer och går samt ser olika ut över tid. Är otroligt nöjd med mina år i ROKO, där jag har lärt mig en hel del. Framförallt hur jag fungerar som ledare och drivande. Kände mig färdig och går nu vidare i mitt scoutliv. En gång scout alltid scout.
 
 
Bild från i lördags då Emil och jag presenterade vad vi hade tänkt för ROKOs framtid.
 
0 kommentarer