Årssammanfattning 2015

Nog för att det är två veckor kvar på året, men jag kör årssammanfattning redan nu. Listan har jag lånat från Clara.

Gjorde du något 2015 som du aldrig gjort förut? 

Arbetade i mataffär och började studera.

Genomdrev du någon stor förändring? 

Ja, vi flyttade. Det kändes som en stor grej att Tony och jag flyttade tillsammans, inte bara att jag fyttade in som förra året.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? 

Min kusin blev tvåbarnsmamma i oktober! Har dock inte träffat den lille än.

Vilket datum från år 2015 kommer du alltid att minnas?  

Har svårt för datum och så där. Kanske 2 oktober - jag skrev min första tenta och Tony fyllde 25 år. Ingen lysande kombo.

Dog någon som stod dig nära? 

Tack och lov nej. 

Vilka länder besökte du? 

Danmark med släkten i somras. 

Bästa köpet? 

Vår säng. Och min symaskin.

Gjorde någonting dig riktigt glad? 

Att jag har klarat alla mina tentor hittills. Framförallt min andra tenta blev jag riktigt glad för. Fick en sådan himla fin kommentar så det gjorde ingenting att jag var 0,5 poäng från VG. Var glad i flera dagar efteråt.

Saknar du något under år 2015 som du vill ha år 2016? 

Tid möjligtvis. Har en ganska bra balans mellan det jag tycker är viktigt och jag mår bra. Men jag kan ibland sakna att slösurfa. Det tar tid att plugga 100%, träna, vara scoutledare och sköta ett hushåll.

Vad önskar du att du gjort mer?  

Varit ute. Blev inte en enda hajk under året, kunde inte cykla till jobbet i somras eftersom mina knän gjorde ont och sånt där.

Vad önskar du att du gjort mindre? 

Åkt bil när det egentligen är cykelavstånd. Har blivit lat.

Favoritprogram på TV? 

Tittar inte på TV. Bara SVTplay. Men julkalendern gillar jag skarpt!

Bästa boken du läste i år? 

Vibeke Ohlssons serie om Bricken på Svartvik. Är lite kär i den bokserien. Pratar om den typ hela tiden i skolan. Så det är egentligen sex böcker...

Största musikaliska upptäckten? 

Lyssnar bara på P3 nu för tiden. Möjligt vis Jakob Karlbergs Fan va bra, men det känns inte så otippat att jag skulle gilla den.

Vad var din största framgång på jobbet 2015? 

Att jag äntligen fick arbeta i en matbutik, något som jag velat göra länge. Dock höll inte kroppen...

Största framgång på det privata planet? 

Flytten. Och att jag och Tony är tryggare i vår relation.

Största misstaget? 

Att förutsätta att det är enkelt att komma in på lärarprogrammet. Det är det inte om man vill plugga i Göteborg.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? 

Gladare skulle jag säga.

Vad spenderade du mest pengar på? 

Mat. Och grejer till hemmet. Mest via Erikshjälpen och andra secondhandaffärer.

Något du önskade dig och fick? 

Skriver så bra önskelistor så jag får bara saker jag önskar mig! Annars sånt där generellt, luddigt som att jag är nöjd med mitt liv osv.

Något du önskade dig och inte fick? 

En plats på lärarprogrammet.

Vad gjorde du på din födelsedag 2015? 

Jobbade och hade kalas för familjen.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? 

Möjligtvis att vi skulle kommit längre på inredningsfronten i huset.

Vad fick dig att må bra?  

Att träna och pyssla. Även att börja plugga och få en social dos av jämnåriga varje dag.

Vem saknade du? 

Upplever inte att jag saknat någon. Däremot att jag hade umgåtts mer med mina vänner.

De bästa nya människorna du träffade? 

Mina nya klasskompisar.

Mest stolt över? 

Mina syskon, mina studier, att jag roddar ett hem och att jag känner mig väldigt bekväm med att vara vuxen.

Högsta önskan just nu? 

En del fåniga och klychiga saker om kärlek, men även att orättvisor i världen skulle lösa sig genom ett trollslag. Att ingen skulle behöva fly eller tigga för en bättre framtid. Delvis för att jag inte vet hur man ska få rätsida på problemen, så om de inte fanns skulle jag slippa tänka på dem.

Vad tänker du göra annorlunda nästa år?  

Göra högskoleprovet och ha plan B inför mina studier. Samt söka sommarjobb innan januari är slut.

 
Avslutar med en favoritbild från i år. Jag och Tony på Mandö i somras. Har den som omslagsbild på både telefon och surfplatta.
 
 
0 kommentarer