Juni, juli, augusti

Det är ganska långt mellan uppdateringarna numera. För det mesta beror det nog på att jag gör annat än sitta vid datorn. Läser bloggar max två gånger i veckan. Ibland kollar jag inte ens Facebook varje dag. Och inte beror det på det fina vädret... För det mesta har jag jobbat. Så mycket att jag fått överbelastningsskador i hela halva kroppen. Handlederna känner ni till. Sover med stöd och har stöd på båda händerna under arbetstid. Plus gör styrkeövningar framför Glee om kvällarna. Har haft småont i benen på grund av att jag har stått för mycket, men det löste sig ganska bra när jag började sitta mer (står cirka 45 minuter, sitter därefter lika länge och växlar så om jag har möjlighet). I förra veckan fick jag dessutom ont i överarmen. Riktigt ont. Så ont att jag har varit hemma från jobbet sedan i söndags. (Ganska dålig timing att ha karensdag en dag med 100% OB - men jag valde att lyssna på kroppen.) Sjukgymnasten rekomenderade vila fram tills på lördag då jag ska jobba igen samt lite övningar. Det är inte så många pass kvar nu innan min anställning tar slut. Bara tolv stycken faktiskt. Det lär jag fixa. Sen får vi se vad som händer. Andra antagningsbeskedet till universitetet kom idag och jag är nu åttonde reserv - klättrat åtta platser helt enkelt. Ska träffa en studievägledare imorgon - ett sätt att greppa om ett sista halmstrå. 
 
 
I tisdags, när det var fint väder för första gången på en månad, åkte mamma, syster och jag ut till Smarholmen för picknick och krabbfiske. Jag fångade flest med snöre och mussla. Syster fångade färst, men med händerna i stället. Så man kan nog säga att vi fick lika många.
0 kommentarer