Blivande trädgårdsland

Igår var jag i trädgårdshandeln för att köpa krukväxter samt såjord till bilvande sicklingar. Idag har jag vänt upp och ner på förre hyresgästens trädgårdsland för att ha någonstans att sätta sticklingarna när det blir läge. Det var inte speciellt välskött - kastade de översta 5-10 centimetrarna för de var helt täckta med gräs och ogräs. Resten vände jag runt. Gissar på att vi kommer att behöva blanda ut den nuvarande jorden en hel del då den innehåller ganska mycket lera. Ytan, runt 7 kvadratmeter, tog mig knappt två timmar att vända runt. Gjorde inte så mycket eftersom det gav resutlat och vädret var kanon. Har dock trötta armar och två blåsor i händerna. Men det får det vara värt! 
 
Nu ska jag ta mig till Göteborg, för ikväll bjuder mamma och pappa mig och syster på Kristina från Duvemåla. Tror att den kommer att vara kanonbra - framförallt med tanke på att detta blir andra gången mina föräldrar ser den! 
 
0 kommentarer