Tiden asså...

Tiden bara går och det känns som att jag inte hinner med någonting. Eller orkar. Vet inte riktigt. Att inte ha en bil ställer till det lite och helt plöstligt blir vardagen ett pussel på ett sätt som den inte varit tidigare. I fredags åkte Tony och jag iväg direkt efter jobbet (jag hämtade honom i Kungälv) till min morbror. Han med fru skulle på konsert och vi skulle ta hand som de små kusinerna. Det var ganska enkelt. Vi hade med oss en film (Dumma mej) och när filmen var slut var det läggdags. Barnen gjorde som jag sa, så det var inga problem. Medan barnen sov slötittade Tony och jag på TV/sov i soffan. På natten, när morbror kom hem, så åkte vi vidare till Kungsbacka och sov en natt i min flicksäng. För min syster muckade i fredags, kom hem lördag, och är nu soldat. Är hilma stolt över henne för hon är så himla bra och gjort massor med imponerande grejer. Bara en sådan sak som hon blev utnämd till Bäste soldat i plutonen samt fick betyget Väl lämplig (massa olika kategorier om fysik, social kompetens och stid där du bedöms på en tiogradig skala där 10 är bäst - för att få Väl lämplig måste du ha nior eller tior på ALLT!).
 
 
Idag har Tony och jag gjort lite ärenden. Däribland ingick att köpa en ljustake till ett av våra fönster. Mamma har en liknadan, fast i rött. Köpte vår på Jem & fix när vi ändå var där och införskaffade pellets.
 
0 kommentarer