Inte bara fridens liljor

Det här med att allt är bra och att jag ska åka på läger imorgon är tydligen inte sant längre. Min kropp mådde enligt testerna lika bra som jag tyckte. Fick göra blodprov i fingret - snabbsänka/infektionsvärdet. Igår var mitt värde 17. Klockan 14 idag dryga 60. Läkaren skickade en remiss till Varberg, för vidare undersökning. Jag ringde mamma som fick packa ihop en nattväska åt mig - jag förberedde mig alltså på det värsta. Bilndtarm med tillhörande operation. Kommer till Varberg, väntade en stund innan jag fick "checka in", men får ändå tidigt lämna nya prover. Har nu mera två hål i vardera armveck. Både igår och idag började de i vänster arm, utan napp och fick gå vidare till höger. Det ska tydligen bara vara två personer före mig i kö som delar samma akutläkare. Får ett eget rum, får träffa läkare som klämmer på min mage och bedömmer mina provsvar. Sabbsänkan hade sunkit lite, men höll sig inom felmarginalen. De vita blodkropparna hade blivit färre sedan igår. Trots att jag har en liten anspänning under naveln fanns det inget att gå på. Så han skickade hem mig. Mot att jag imorgon förmiddag ska komma åter för nya prover. Alltså inget läger för mig imorgon. Med lite tur kan jag komma iväg på läger fredag eller lördag. Jag vill på läger!
 
 
Igår klippte en sköterska av patientbandet isamband med att jag blev bortkopplad från droppet. Det glömde de idag. Nu ska jag duscha bort fett i hår och svett på kropp.
 
0 kommentarer