Presentpapper

Efter att ha hängt en hel del på Pinterest det senaste fick jag ett ryck förra veckan och började tillverka presentpapper av byggpapp. Först igår färdigställde jag det, men då hade jag även gjort stämplar som jag var tvungen att testa.
 
 
Här hänger mina sex olika tryck på tork. Bakom tvättstället finns hälften av grejerna som brukar bo i hallen, alla mina ouppackade flyttlådor, ett extra matbord (som är till salu!), soffbord, soffa och allt vi haft i fönsterna pga fönsterbyte.
 
 
Detta är den första jag gjorde. "Stämpeln" är en toarulle därefter har jag målat i runt var femtonde cirkel. Guldfärgen är från IKEAs serie MÅLA. (Tips! Tejpa kanterna som du ska doppa i färgen, annars fläker de upp sig och ger inte lika snyggt tryck.) 
 
 
Mustacher. Tänkte mig först att de skulle vara svarta, men jag hade visst bara svart textilfärg. Himla miss. Tyckte ändå att Panduros vita hobbyfärg blev bra.
 
 
De rosa valarna blev inte lika bra som jag önskat. Stämpeln är uppbyggd på samma sätt som mustachen - klippt, tjock kartong limmad på träkloss, men misstänker att formen inte gjorde sig lika bra...
 
 
Sen var jag tvungen att pröva med en vanlig tvättsvamp. Klippte ut fyra olika geometriska former - liksidig triangel, kvadrat, rektangel och rätviklig triangel. Dessa sög åt sig väldigt mycket färg, gissningsvis ungefär lika mycket som de andra tillsammans.
 
Klockan 12:30 ska jag tillbaka till skolan där jag var på intervju i fredags för att prata tjänst - hoppas på något bra! Därefter ska jag så fort som möjligt ta mig till Kungsbacka för att springa min första orienteringstävling på 1,5 år! Anledning: cykelavstånd till TC från huset.
 
0 kommentarer