Julkort

 
Nu är det snart jul och jag har påbörjat mitt julpyssel iform av julkort. Förra helgen gjorde jag åtta stycken. Några är jag riktigt nöjd med, andra är lite värre. Insperationen hämnade jag från Pinterest.
 
 
Domherre. Kroppen är kilppt ur papper. Limmad på papper med gren och kantad med guldtejp.
 
 
Snögubbe och gran. En av mina favoriter. Snön är målad med pensel och snögubben är tryckt med hjälp av fingrar. Vad som inte syns så tydligt är att innan färgen torkat strösslade jag på lite glitter. Hatten är gjord av svartpapper och halsduken av filt. Jag limmade fast granen med limpistol för att få lite av en 3D-effekt.
 
 
Ljus. Köpte en scrapbookingsats på Panduro som innehöll bakgrundspappret. Ljusen är målade med oljepastellkritor på sepparat papper som jag klippt ut och limmat på tillsammans med guldigt silkespapper som låga. Limmade även dit ett bokmärke, glitter och stjärnor.
 
 
Granen. Min andra favorit. Grön färg, duttad med hushållspapper. Stjärna tryckt med guldfärg och små glitterstenar.
 
 
Vantar. Kartongvantar med band av silkespapper. Egentligen borde jag nog trollat fram ett par miniklädnypor i stället för använda guldpapper kring repet som är fäst med limpistol.
 
 
Tomtarna. Dessa blev ganska förskräckliga. Jag tror att det är ögonen som gör det. Såg mycket bättre ut i mitt huvud. Den ena är i filt och bommul medan den andra är i silkespapper.
 
 
Julhjärtat. Lite av en klassiker. Jag flätade ett korghjärta, men bara ena sidan. Det är inte lika bökigt som när den är dubbel.
 
0 kommentarer