Friskluftschock? Solfrossa?

Dubbla flecetröjor, ändå fryser jag. Kinderna är dock varma. Lite samma sak som när jag stod i duschen efter att ha kommit hem från hajken. Riktigt varmt vatten i säkert en halvtimme. Funka inte. Fortarande inte genomvarm. Bara ytligt varm liksom. Men jag tänkte sova nu, för jag är astrött. Nog för att jag sov relativt bra i natt så var det inte åtta hela timmar. Min sovsäck är för stor för att jag ska värma upp hela och sidsovare som jag är, är det aldrig speciellt bekvämt på liggunderlag. I övrigt var det en riktigt bra hajk, kanske lite kort att gå, men vädret var kanon. +10 grader och några små duggstänk igår kväll. Himla tur att det inte regna mer, för mina regnbyxor var kvar här hemma. Att gå på hajk är något jag kommer att sakna när jag inte bor hemma längre…

Bild från en gammal hajk, men hur mycket skiljer sig hajkplatser från varandra?


0 kommentarer