Schilldringar

Schilldringar är namnet på vår skoltidning. Jag är en av de två "*ngt ord jag glömt* ettorna". Jag tror det har med att vi båda två bor på "landet" och är aktiva skrivare efter så där ett nummer. I nummret jag ev kommer att trycka på min håltimme imorn har jag skrivit om PL (en uppdaterad version av det här inlägget). Och min syster har tagit omslagsbilden, som förmodligen kommer att bli ett hett samtalsämne i korridorerna i veckan.
Idag fick vi se ett provtryck av #50. Ganska intessant tidning som jag kan tänka mig att förbi en del av under de tre kommande åren.
Tackvare skoltidningen sitter jag nu och lyssnar på Broder Daniel för första gången jag vet att jag gör det. Det är ingen bra kombo att inte alls ha hört BD på Schillerska, samma sak med Håkan. Att inte röka är lättare att komma undan. Men det är typ så hela Schillerska är (extemt steriotyp). För att citera ledaren, skriven av Daniel:
"Frågan är om Schillerska kommer få en annan stämpel? Eller kommer vi alltid vara skolan med Shoreline som nationalsång och Sejdeln som tempel? Oavsett så ser jag fram emot ett nytt läsår och för dom som kommer efter mig så hoppas jag att den har skolan aldrig ändras. Jag hoppas att BD kommer att leva kvar för evigt. Jag hoppas att vi kommer fortsätta komma sist i fotbollen. Jag hoppas att alla lärare fortsätter undervisa tills dom skrumpnar ihop av ålder. För även om Broder Daniel inte längre finns, fast dom bästa fotbollsspelarna inte går på här eller fast vi inte hade dom bästa lärarna hoppas jag att skolan aldrig förändras. Jag vill kunna gå förbi Schillerska när jag är hundra år gammal och fortfarande se ettorna röka billiga smuggelcigaretter med sina BD-påsar och se samma lärare köra bort dom."

Ja, nu ska nästa nummer börjas skrivas. Jag har fått uppdraget att skriva om hur anti jag är Halloween osv. Det ska nog gå bra!

0 kommentarer