Doftpåsar med lavendel

Jag har en lavendelplanta som växer i mitt trädgårdsland i brist på rabatt. I ett år har jag haft en liten torkad bukett lavendel i köket från förra året. När jag fick reda på att inredning var temat för månadens Monthly Makers bestämde jag mig för att ta tag i saken och göra doftpåsar med min egen lavendel. I mitt tygförråd hittade jag en 11 centimeter bred remsa lakansväv som jag klippte i cirka 25 centimeters-bitar, sick-sackade kanterna och strök innan jag målade på dem. Jag använde vanlig hobbyfärg eftersom de aldrig ska tvättas. Sen sydde jag ihop påsarna och fyllde dem med en blandning av risgryn och lavendel. Risgrynen fungerar både som utfylldnad och drar till sig fukt. Nu ligger påsarna i min jungfrukista bland sängkläderna så jag hoppas att nästa gång jag bäddar med nya sängkläder luktar de lavendel i stället för torktumlare!
 
 

Fick ett ryck häromdagen och gjorde doftpåsar av förra årets lavendelskörd! #monthlymakersinredning

Ett inlägg delat av Helén Toftered (@helentoftered) Sep 26, 2017 kl. 9:11 PDT

 
Det här är mitt bidrag till Monthly Makers september.
 
Monthly Makers
0 kommentarer