Påskvecka

Jag fick in tentan till sist. Men det var jobbigt. Bröt ihop helt i måndags. Satt en timme i biblioteket och fick fram en mening (om än en väldigt bra mening), gav upp och när jag berättade för mina kompisar att jag skulle gå hem började jag gråta (inte fulgråta, men tårarna rann). Grät i väntan på tåget när jag smsade mamma om att jag ville gnälla och gråta hos mamma som när jag bodde hemma. Grät när pajdegen till middagen inte uppförde sig som den skulle (var smulig och tog slut för fort). Då fulgrät jag och Tony fick bara hålla om mig. Sen gick det bättre. I tisdags och onsdags satt jag i grupprum 12:30-16:30 med klasskompisar. I torsdags satt jag själv till klockan 14:00. Då bestämde jag mig för att jag var klar, så jag skickade in och åkte hemåt. Via Erikshjälpen och Maxi. Och sedan i torsdagskväll har jag enbart varit hemma eller hos mamma och pappa hundra meter bort. Det har varit ganska skönt. Och den datortiden jag har haft nu, se senaste två timmarna, det är första gången jag öppnat datorn sedan i torsdags. Vilket kan bero på att jag äger en platta där jag har kunnat snabbkolla mailen och Facebook. Samt lyssnat på P3 Dokumentär. (Har blivit några stycken: Polisrazzian i Alsike kloster, Neurosedynkatastrofen, Jönköpingskravallerna 1948, Utvisningen av familjerna Sincari och Kidnappningen av Uppsalastudenten - kan rekomendera samtliga!)  Samtidigt som jag har pysslar på Babuschkor. De är nästan klara. Köpte förlite bommul till fyllning... Hade planerat att inreda i vårt nymålade vardagsrum, men vi har fortfarande inte fått hit stommen till en byrå som fyller en nyckel funktion, så det får vänta. Med tur får vi hem den imorgon. 
 
Igår fick Tony en påskpresent av mig - tekniklego inslaget som en kyckling!
 
0 kommentarer