Bra helg

Jag har haft en himla fin helg! I fredags tog jag tåget ner till Lund för att hälsa på Albin i hans nya lägenhet. Solen sken, vi gick långpromenad och tittade på film samtidigt som vi åt semlor. I lördags tog jag tåget från Lund till Halmstad för att närvara vid mitt (tredje) kusinbarn dop. Själva dopet i kyrkan var lagom långt med sina 25-30 minuter, men så var det bara ett barn som döptes också. Dessutom, i stället för en lång predikan, pratade prästen kort om kyrkan (från medeltiden), dopljuset (om man tänder det en stund varje dopdag har det brunnit ner lagom tills du är 15 och ska välja om du vill konfirmera ditt dop eller ej) samt om dopklänning  (omöjlig för det lilla barnet att fylla ut själv eftersom Guds ande ska få plats). Sen var det kakbuffé och kul att träffa några av mina kusiner samt moster och mina morbröder! Igår, söndag, vaknade Tony och jag utvilade klockan nio, men drog oss i sängen ett bra tag innan vi åt bananplättar till frukost (tips: ät med lemonad curd och grädde!) Sen körde vi städ- och tvättdag. Det känns så skönt när det är rent hemma tycker jag! Dessutom tränade jag och gav Tony en testkörning av Testa modell S i alla hjärtansdagspresent. Nu sitter jag på humanistens bibliotek och ska förbereda mig inför veckans hemtenta.
 
På tåget till Lund började jag läsa Hanna Markusson Winkvists avhandling som jag ska basera veckans hemtenta på.
 
1 kommentar
sandra

Alltså, det är inte ofta jag skriver såhär om avhandlingar men jag blev också sugen på att läsa :P