Annandag jul

Jag sitter i soffan med Tonys kalla fötter mot mitt lår. Han är fortfarande sjuk och sover frukost. Vi båda vaknade sjuka på julafton, men Tony är mest sjuk. Jag har bara ont i halsen och nästan inte ont alls längre. Tänkte träna lite försiktigt idag. Tony har feber och huvudvärk till den milda grad att han äter både ipren och alvedon. Han som aldrig vill äta piller annars. Och bara kommit till steg 35 av de 408 i legogrävmaskinen han fick i julklapp av mina föräldrar. Han är med andra ord väldigt sjuk. Igår satt vi hela dagen i soffan. Först såg vi hela första säsongen av Skam och sen tre Johan Falk-filmer (Tony fick boxen med de fem senaste filmerna i julklapp av mig). Tror att vi ser de sista Johan Falk-filmerna idag och andra säsongen av Skam senare i veckan. Tycker ändå att det var skönt att bara glo på TV en hel dag utan dåligt samvete (var faktiskt ute på promenad också, men det räknas knappt.) Har inga stora planer för veckan. Utom att läsa kurslitternatur. Bör läsa 200-300 sidor nu i veckan plus börja med hemtentan. Problemet är bara att de tre böcker jag fick i julklapp känns så mycket mer lockande! (Fick Allt som blir kvar, Let it snow och Harry Potter och det fördömda barnet.) Skulle säga att även att städa huset känns mer lockande än skolan just nu. Framförallt eftersom lovet är så kort... Jaja. Det får bli som det blir. Här är en sned och kass webcam-bild på vår julgran (och en sovande Tony):
 
 
0 kommentarer