Kan väl lugnt säga att jag är en frusen människa

Är redigt trött utan större anledning - tycker jag. Jobbade igår och idag - slutade vid 14-tiden båda dagarna. Har sovit bra, typ åtta timmar samt tränat igår. Kanske är det bristen på solljus som ställer till det... Eller spelar fredagens sena kväll in? Vi var på Lane Loge och såg The Go Getters, ett rockabillyband. Vi är Tony, jag och en vän. Jag hängde på för att de vad det var för ställe och band samt få en trevlig kväll. Vi åt en otroligt god middag med potatisbakelse som bara smälte i munnen. Sällskapet var trevligt och bandet helt okej. Dock var det i mitt tycke väldigt kallt i lokalen - som var just en gammal loge. Jag var klädd för att hålla mig inomhus, i en tång, varm lokal med tunna strumbyxor, klänning med hål i ryggen och kofta. Framåt midnatt blev jag dessutom riktigt trött (hade dock sovit en timme på eftermiddagen) och jag kände att det blev för mycket. Kramade Tony och grät mot hans axel. Stilla och helt omotiverat. Två av mina tre akilleshälar var träffade (trött, kall, hungrig). Tillsist tog jag Tonys jacka över axlarna och min kappa kring benen, spelade mobilspel och kunde slappna av tillräckligt för att inte skaka. Vi stannade nästan hela spelningen - delvis för att slippa kön ut från stället och var hemma efter klockan två. Var imponerad av sminket som inte runnit, men var fortfarande kall trots varm biltur. Åt en portion gröt (delad etta på min topp-lista av godaste grötportioner i mitt liv tillsammans med risgrynsgröten som serverades av danskarna på Mootet) och la mig under dubbla täcken, bredvid Tony i sängen. Vaknade en timme senare tokvarm. Imorgon åker jag till Hjärup och ting - i nuläget ROKOs sista. Nu ska jag göra soppa som jag ska äta lagom långt innan kvällens träning. Tjoho!
 
0 kommentarer