Litterär gestaltning

Jag känner att litterär gestaltning har tagit upp mycket utav mitt sinne det senaste dygnet. Igår kväll började jag skriva på min novell och fick ihop två sidor som jag mailade in till min lärare. Vi har litterär gestaltning första lektionen, vid åtta, på torsdagar så av förklarliga anledningar har jag inte hunnit kolla min mail (jag sover faktiskt hellre två minuter längre). På hela vägen in i klassrummet och lite till överröser han mig med beröm. Mot slutet sa han att jag ska få läsa upp min text imorn på lektionen (vilket jag faktiskt längtar till - jag fick till bästa röstläget i i kväll när jag läste den högt för mig själv (man kan hitta en del del då)). Sen diskuterade vi ett par tjejer våra noveller innan matten, så nu har jag skickat runt min del till diverse människor. Jag fick en novell i förra veckan som jag nu har läst igenom för andra gången och kommenterat/hjälpt stryka/kastat om ord, så tjejen ifråna ska få tillbaka den imorn^^
Jag tror att jag ska försöka komma vidare med min novell ganska snart. Jag undrar mest bara hur, för jag kommer alltid tillbaka tillsamma spår hela tiden, vilket i och för sig är storyn, men ändå. Dock tror jag att det löser sig. Jag har närmare tio veckor på mig^^

Här ska ni få första stycket:


Och vill ni veta vad jag hade fått för skriftlig kommentar på detta? Jag tror inte att det är så bra att det är så bra, för det kommer anses som skryt, men singnaturen var "Imponerad Lars" 

Ord
0 kommentarer