~

Planerar att skriva hyffsat kort. Tony vill titta på film och det vill jag nog med. Men mest vill jag att han ska massera bort knutan vid mitt skulderblad. Har en som kommer och går där och just nu är den här. Imorgon åker jag till Danmark med skolan. Eftersom "kunskaper om språkförhållanden i Sverige och övriga Norden samt det svenska språkets ursprung" ingår i svenskämnets syfte så tycker GU att det är bra att skicka sina studenter till Danmark (och senare Norge) för ett riktigt språkbad. Vi ska träna på att tala, läsa och förstå danska. Och jämföra dansk och svensk grammatik. Vi har fått tipset att prata låtsasdanska - då lär danskarna tycka att vi talar tydlig svenka. Jag har i alla fall packat, vilket som vanligt var tradigt. Det tog orimligt lång tid. Städar hellre. 
 
0 kommentarer