Dan före dopparendan

Adventsstjärnorna (på timer) slockade just. Tar det som ett tecken på att vi borde gå i säng. Tony och jag har precis tittat på På spårets julspecial, en del svårt, men kan en del. Precis som det brukar. Julstämningen är så där. Tror att det delvis beror på att vi inte har orkat/hunnit städa ordentligt. Mamma brukar gömma undan de vanliga högarna i köket (och alla andra rum) till julafton, så det kan nog vara lite sådant som spökar. Och så har jag inte hunnit peppa inför julen heller. Hade årets sista föreläsning i onsdags och hade en ganska lång lista på vad jag ville göra de två dagarna innan julafton (klä granen, så in julklappar, julgodis, städa osv), men igår var jag supertrött. Handlade, gjorde lite enkelt julgodis och låg sedan på soffan med datorn och läste bloggar i två timmar. Låg två veckor "back", vilket säger en del om hur mycket annat jag gjort den senaste tiden. Kände mig ganska sjuk med halsont, huvudvärk och trötthet. Idag hade jag tänkt gå på ett medelpass på Friskis men fick stryka det när jag vaknade med fortsatt halsont. Övrigt förkylningsympton har gett med sig, men i stället flyttat över till Tony. Hoppas att vi mår bättre imorgon och orkar gå bort till mamma och pappa för julfirande! Idag har jag ägnat dagen till julklappsinslagning. Tänkte visa hur delar av årets skörd blev (delvis som inspiration till mig själv nästa år):
 
 
Den där med att göra breda pappersremsor är något av en favort hos mig. I år har jag pimpat med lite extra dekorationer - små julgranshängen av halm som jag fyndade på Röda korset. Lovar att paketen är finare i verkligheten! Hade ingen riktig kamera (bara plattan) till hands och tycke att dokumentationen blev av var viktigare än snygga bilder...
 
 Jag har fastnat för det där med granris på paketen i år. När vi tog in granen igår (och klädde) så blev det några grenar som vi behövde kapa för att den skulle gå ner i julgransfoten, de har jag använt i flera inslagningar i år. Så snyggt och enkelt!
 
 
Och när vi ändå är inne på temat tänkte jag visa upp några av årets julkort. Tänker inte ge någon noggrann beskrivning av hur jag gjort, men blev så himla besviken på mig själv att jag inte visat förra årets julkort här på bloggen! 
 
Nu ska jag borsta tänderna och krypa ner bredvid en hostande Tony. God jul!
 
julklappar julkort
0 kommentarer