Smärta och värk

Är så vansinnigt trött idag. Vi (mamma, syster, bror, Tony, granne och jag) åkte till Gottskär igår för att prova kajakpaddling med Friskis. Det var ett prova-på-pass så allt gick väldigt lugnt till med teknikträning i en lagun osv. Sen skulle vi paddla en bit. Till en början går det bra, sen börjar det göra ont i min vänstra överarm. Pissont gör det. Jag krigar på och använder kroppen så mycket som möjligt. Vi pausar och fikar och jag berättar för en ledare hur ont jag har och att det förmodligen är en arbetsskada. Då löser det sig som så att jag får draghjälp/blir bogserad tillbaka av en av ledarna. Självklart paddlar jag en del ändå, men hamnar inte sist som på ditvägen och ledaren fick ett bra fyspass enligt honom själv. I natt vaknade jag till ett par gånger och kände av hela ryggen. När jag gick upp var klockan nästan halv nio - hade glömt att starta klockan! Tur att jag inte hade jättemycket att passa på förmiddagen. Dock skulle jag till sjukhuset med min ömmande handled och träffa en kvinna som är proffs på händer. Hon verkade väldigt nöjd med att jag är ledig den här veckan så att handen får vila. Fick en skena som jag helst ska bära all vaken tid samt en ny tid nästa vecka. Skenan är ivägen när jag ska tvätta händerna, andvända bestick samt skriva på datorn, men det ska nog gå!
 
 
0 kommentarer