Nytt träningställe

Har vickat igår och idag samt ska iväg imorgon igen. Ganska trevligt att "komma ut" lite. Plus att det är i mitt gamla arbetslag så jag känner eleverna, lokalerna och får träffa mina kollegor igen. Trevliga återseenden! Blir dock himlans trött. Gick och la mig sent i tisdag eftersom jag inte skulle upp - trodde jag. La mig lite för sent igår med. Har tränat två kvällar i rad. Skaffade mig ett årskort på STC vid jul då de hade extra bra priser. Har prövat fem av åtta olika typer av pass. Har inte hunnit med box och känner mig tveksam till om Challenge och Bodypump är mina pass. Favoriten hittills är Bodybalance, väldigt likt Friskis flex-pass där det är tänj och sträck tillsammans med lite styrka. Var på det igår. Det kändes i magen att jag i tisdags först varit på Cxworx (30 minuters coreträning) och därefter dansat i 45 minuter på passet Sh'bam. Två söndagar i rad har jag gått på Zumba - här känner jag tydligt att jag inte har rytmen i blodet, men det är ganska kul ändå. Mitt första pass på STC var ett MRL-pass. Motsvarighet till medeljympan, fast mer redskap och stepbräda. Sen har jag varit lite på gymmet, finns inte så många maskiner, men tillräckligt för mina behov. Den stora grejen är att de har två stora spegelväggar inne i gruppträningen och i gymmet. Helt plötsligt blir man väldigt medveten om sin kropp. T.ex. är jag typ ett huvud längre än alla andra, gör inte plankan så rakt som jag tror och har förhållande vis liten överkropp jämfört med underkropp. Men jag ser väldigt stark ut när jag är i gymmet och gör bröstpress framför spegeln.
 
Den stora vinsten som jag ser det är att jag får komma i väg lite. Skaffa mig ett sorts intresse. Och träningen blir av. Oftare - har snittat fyra pass i veckan hittills. Dessutom tar jag ut mig mer. Det var värt 3000 kronor att få fortsätta med detta resten av året.
 
 
0 kommentarer