Bilar

Kom på att jag aldrig skrivit om hur det löste sig med alla problem som skapas när en bil dör. För ungefär en månad sedan fann Tony en prisvärd Land Rover Freelander på Blocket. Vi åkte och tittade på den med tanke att jag skulle köpa den. Men jag tyckte inte om den alls - tvärt emot Tony. Vi åkte hem och skulle fundera över natten. När vi borstar tänderna säger jag: "Om du köpter Freelanden, så köper jag din Saab." Varpå Tony svarar: "Sämre bilaffärer har jag gjort." Tony köper Freelanden och jag köper hans Saab. En del i köpeskillingen blir min bil. Jag dumpar helt enkelt över allt ansvar för min Volvo på Tony. Någon vecka senare har vi fått upp en annons om att sälja min Volvo på diverse Facebook-gupper (saxat från annonsen: "Bilen är verken fin i lacken, fri från bucklor eller rostfri. Det är inte ens säkert att den startar nu – men kanske om en kvart!"). Någon typ nappar på ett byte, vilket Tony går med på. Så nu står vi med en Nissan Sunny också - som luktar rök, men går. Så i stället för att gå +/-0 på de här bilaffärerna så jag vi gått plus i antal bilar. Känns så där, men jag har i alla fall en bra bil som rullar, kör snabbt och dricker lite. Jag är trots allt nöjd.
 
 
Bilden tog Tony när han just köpt Saaben i oktober 2013. 
 
0 kommentarer