Magont

Vaknade i natt med magont, åt en värktablett och somnade om när den börjat verka. Vaknade ett par timmar senare med mer magont, ringde sjukvårdsupplysningen, fick rådet att ta ytterligare en värktablett och kontakta min vårdcentral. Gråter lite hos Tony som stannar hemma från jobbet för att ta hand om mig. Ringer vårdcentralen och får en tid 14:30 samt uppmaningen "kom in tidigare om det blir värre". Spenderar förmiddagen i soffan, tittar på Glee med Tony samt sover. Skedar i mig en halv deciliter blåbär - typ tre i halvtimmen, samt nästan en hel kopp vatten. Det gör så sablans ont vid tolvtiden så vi bestämmer oss för att åka in, bara Tony får äta lite först. Går på toa och spyr upp en blåbärssoppa, men mår typ okej efteråt. Byter bort pjamasen, åker till vårdcentralen, får ett rum på nolltid. De tar en snabbsänka, tar tempen och får mig att kissa ut de sista dropparna i min kropp. Träffar läkare som säger att alla tester ser bra ut och att jag ska äta Ipren 400 mg tills det går över, om det inte blir värre. Passerar apoteket på utvägen och slår på stort och köper lite paracetamol att komplitera med. En halvtimme från det jag anmälde mig i kassan tills vi sitter i bilen igen - himla bra! Kommer hem, äter tabletterna och sover en timme tills de börjat verka. Får Tony att koka blåbärssoppa åt mig samt rosta bröd. Nu mår jag okej. Magen är fortfarande öm, men jag känner mig lite hungrig vilket är ett gott tecken. Det hela påminner lite om i våras när jag förmodligen hade en förkylning i magen.
 
Har bestämt mig för att vara hemma imorgon så att jag kan och orkar åka på ROKO-möte i Malmö!
 
0 kommentarer