En inblick i rutiner

Känner för att skriva av mig lite. Vet inte riktigt om vad. Det som blir kanske. Kan vara så att jag bara har sju minuter på mig, sen blir klockan tjugo och då ska Tony komma in och vi ska se på Glee. Så lyder vår kvällsrutin. Vi äter någon gång mellan klockan sjutton och arton, lite beroende på hur snabb jag var med att börja med maten. Vi äter, sen pysslar var och en med sitt till typ klockan tjugo då vi för det mesta tittar på Glee (vi ska nu börja på säsong fyra) och äter lite. Oftast fil. Klockan tjugoett påbörjas läggningsrutinerna. Borsta tänderna, ett par kvällar i veckan kör jag lite yoga innan jag tvättar ansiktet, borstar håret och kryper ner i sängen bredvid Tony. Där skriver jag alltid dagbok (har gjort detta sedan hösten 2008 = påbörjar snart mitt sjunde år med dagboksskrivande) och om klockan inte hunnit bli tjugoett och tretti läser jag lite. Sen sover jag till strax efter klockan sex på morgonen. Då vaknar jag av att Tony har krypit ner i min säng minutrarna innan han ska till jobbet. Kvart över ringer min klocka, Tony åker till jobbet och jag snoozar i en kvart. Var nära att påbörja övriga rutiner, men det kändes plötsligt lite väl intimt. Så jag låter bli. Kan nämna att jag ibland vaknar före klockan sex om mornarna, då Tony för det mesta diskar på mornarna (jag lagar mat om kvällarna). Cirka tre decimeter från mitt huvud. (Klart att det är sänggavel, vägg och kakel emellan - men det är inte alltid han diskar tyst!)
 
I vilket fall så trivs jag att bo här, utanför Lilla Edet. För jag bor med någon jag tycker om, det är vi som bestämmer, jag känner mig mer kreativ här och jag sover mer. Om jag skulle komma på något dåligt så är det lite väl långt till Göteborg kan jag tycka, men trots allt överkomligt.
 
Ord
0 kommentarer