Handlarlördag

Tony befinner sig i källaren och håller på att ta i sär tvättmaskinen som gick sönder för typ ett år sedan. Oklart om det är för att han är nyfiken på hur sen ser ut innuti eller om det är för att den ska bli lättare att frakta iväg. Tycker att han kan ta itu med gjutjärnskaminen vi har här uppe när han ändå är igång. Den är tung, ful och ivägen. 
 
Idag tillbringde vi en del tid på Torp i Uddevalla, massa affärer på var sin sida om motorvägen. Jag införskaffade fyra rullar inslagningspapper. När jag kom hem insåg jag att jag har nog inte ens så många paket att så in som jag skulle önska... Vi spontanköpte även små "så dina egna kryddor" på IKEA, för att kunna ha dem i en kruka Tony gilla. Så med lite tur kan vi skörda kryddor här i februari. Sen blev jag helt kär i dekorationslampan Stråla på utställningen, men när vi kom avdelningen där man kunde plocka till sig en fanns bara julversionen kvar. Gissa om jag blev bitter! Så: om någon ser en sådan på IKEA - köp den och sälj den vidare till mig! Tyckte att den var helt fantastiskt fin i verkligheten och att den borde bo i vårt vardagsrum. 
 
0 kommentarer