Det händer nu

Sofia Nordins Det händer nu är en mysig och fin historia om högstadiekärlek. Men har en plottwist (som avslöjas på första sidan) – det är ingen klassisk tjej/kille-historia utan en tjej/tjej-historia. Ingen extraordinär bok i övrigt, relativt lättläst och lättsmält. Bra alternativ till sommardeckare skulle jag säga.

 


 

Samtidigt kan jag inte låta bli att känna mig lite smickrad. Allt det där rodnandet - för min skull!

                             Det är klart att man känner sig extra bra och trevlig och snygg när någon verkar vara kär i en.

Sidan 41

 

Jag vill inte att han ska våndas eller längta. jag vill strypa någon, en tjejtidningsjournalist kanske. Hannes vill jag inte strypa, han kan inte direkt hjälpa att han är kär, även om jag tycker att han kunde försöka skärpa sig.

Sidan 60

 

0 kommentarer