Blomsterfunderingar

Som bekant är jag ganska oblommig. Föredrar prickar, ränder och rutor framför blommor. (Trots att jag är väldigt nöjd med min blåblommiga klänning och jag köpte en blommig byxdress häromdagen.) Dock har jag idag gjort ett fett blomdiadem och blommiga hårnålar av ljusmachetter jag köpt på loppis. Kan tänka mig att detta beror på att jag ville pröva att göra detta själv, mer än att jag ville ha blommiga grejer. Känner att det vore synd och skam att inte anväda fina grejer som jag gjort. För ja, jag tycker att de är fina. 
 
Så här lyder dagens dilemma:
Ikväll ska vi på Gardenparty/grillkväll hos Tonys moster. De enda jag har träffat, som kommer vara där, är Tony (så klart), hans föräldrar, mormor och kusin (för kusinen bodde granne med Micaela och jag har varit på hemmafest där - men det är en annan historia). Hårblommorna känns väldigt ohelénskt, samtidigt som de piggar upp klänningen. Och visst är det okej att vara lite mer "extrem" än annars om det är första gången i ett nytt sällskap? De känner ju inte till mina vanliga ramar. Plus att det där blombandet går typ att köpa på Glitter, så egentligen är det inte jätteextremt. Ska jag köra på blommor i håret eller inte?
 
 
Min lugg börjar bli så hysterisk lång!!
 
Det är i alla fall mycket enkelt att göra en blomsterkrans av denna modell. Jag anväde ett elastiskt hårband (tänk sådana där bredare resårband som alla hade typ 2007 i gälla färger som var skitfula, fast svart), ljusmachetter med blommor, limpistol och sax. Först klippte jag bort blommorna från kransarna och därefter limmade jag dem på hårbandet. Tog typ en kvart.
 
 
Hårnålarna är gjorda efter samma princip, fast hårbandet är utbytt mot just hårnålar. 30 pix på Glitter kostade mina. 
Jag är inte sur egentligen - bara konfunderad över hur dålig kameran var på att återge färgen realistiskt.
 

P.S. Egentligen har jag redan bestämt mig, men kan inte låta bli att fundera ändå.
 
 
0 kommentarer