Arbetsförmedling och paket

Idag har jag skivit in mig på Arbetsförmedlingen. Arbetsförmedlingen i Lilla Edet sommartid består av två rum i kommunhuset, med två personal som har öppet en dag i veckan. För under sommaren är de fem personer som arbetar för femton i tre kommuner. Därför får de göra så här. Det tog en timme. Då hade jag ändå gjort allt som går att göra hemifrån = vi behövde "bara" skriva in mig och göra handlingsplan. 
 
Något som däremot är mycket roligare är att så in paket. Imorgon fyller min lillebror (som bara är ynka centimeter och kilon mindre än pappa) 16 år. Sexton år! Och till hösten börjar han gymnasiet. Herre min ge. I vilket fall ska han firas imorgon, så jag åker söderöver och tar med mig ett paket. Ett paket som jag nog råkade överarbeta lite... Det blir så ibland!
 
 
Silkespapper från en skokartong samt IKEA, sidenband från syster och guldfärg utpetad med tandpetare.
 
 
0 kommentarer