Äntligen internet!

Det är nämligen så att vi har ett visst mått av internet varje månad här, förra månadens dos tog slut i förtid. Med andra ord har jag varit utan internet i en vecka. Som väl är har jag lyckats underhålla mig ändå. Tex spelat alla förprogramerade spel i min dator, byggt ihop en byrå att ha i garderoben och lagat mat utan att ha någon annan arbetsyta än en spis. Det är speciellt. Och på något sätt känns det i kroppen, så här efter två timmar framför datorn, att det nog var bättre utan internet. Fast jag har saknat att inte kunna kolla upp saker snabbt. 
 
Annars går det framåt med renoveringen av köket. Vi har äntligen bestämt oss för ett golv och nu finns det i hela köket. Så himla skönt att slippa vara rädd för flisor (som med gamla golvet) eller allmän skit (som före det nya golvet)! Vi har även fått upp gipskivor på väggen bakom skåpen - ljudisolering mot sovrummet, hindrar elden femton minuter vid brand och bättre att kakla på än spånskivor. I en veckas tid har jag gått runt och haft en högsta önskan om att få tillbaka diskbänken, med lite tur kan detta ske innan veckans slut. Är ganska trött på att behöva springa in i badrummet när jag ska ha vatten, plocka undan disk och tömma diskställ. 
 
 
Ö.v: Disk i duschen. Är lite bökit eftersom det krävs viss planering vid duschande.
Ö.h: Tony påbörjar golvläggningen. Golvet är ett grått laminatklickgolv och jag tror att det ska föreställa ek. Men är väldigt osäker.
N.v: För tillfället har vi hela köket i backar. Sedan golvet kom på plats är de förpassade till vardagsrummet.
N.h: Vi fick hjälp av Tonys pappa att sätta upp gispskivorna på väggen samt sätta tillbaka överskåpen.
 
0 kommentarer