Nu: sängen!

Är hemma själv just nu. Tony är på after work. Hade planerat att träna och göra tre sorters julgodis ikväll. Har gjort två sorters julgodis. Punkt. Är fruktansvärt trött. Ska gå och lägga mig allderles strax. Kan annars berätta om det bistra uppvaknadet vi fick imorse. En väckarklocka ringer. Känner att Tony ligger kvar, vilket betyder att det måste vara hans - våra väckarklockor har prick samma ljud (likaså timern i köket...). Buffar lite på honom så som jag brukar göra där, runt halv femsnåret om jag vaknar till. Han försöker stänga av klockan flera gånger och jag fattar inte varför den inte tystnar. Tills han säger "Det är din." När min klocka ringer brukar han vara på jobbet. Han kom ganska snabbt på benen och fick ringt en kollega för att meddela sin sena ankomst. Tur hade han i vilket fall, för min bil startade så han kom i väg. (Ibland kör Tony min bil, men den är lite osäker. Det är lättare att ta sig hem från Kungälv med buss än från Sjuntorp, därav bilbytet.) Jag å andra sidan fick mer tid på morgonen, eftersom behovet att snooza och "vakna till" försvinner lite när alla lampor är tända och det befinner sig en jäktad människa i rummet. Skulle ändå upp liksom. 
 
0 kommentarer