Julpyssel

 
Under veckan har jag komponerat en drös julkort. Framförallt igår, fredag när vi hade elevens val på jobbet och jag höll i julpyssel med en kollega. Tänk vilken lyx att få pyssla under arbetstid!
 
 
Julgranskula nummer 1. Kartong, svart inslagningspapper från Rusta samt pappersremsor jag först klistrade på ett vitt papper och därefter klippte ut till önskad form.
 
 
Julgranskula nummer 2. En stor cirkelstans gjorde jobbet (den rosa kulan), jag stod för limmet och glittret.
 
 
Julgransberg. Öppningsbart, efter förlaga från Internet (som är helt omöjlig att hitta!). Ett långsmalt ark, viket på mitten där jag klippt ena halvan som tre granar/berg och klätt först i papper och därefter i silkespapper.
 
 
Julgranskula nummer 3. En rest från nummer två. Pappret jag stansade ut kulan i fick ett hål som jag fyllde genom att klistra på ett annat papper på baksidan.
 
 
Enkel ängel. Kartong, utrivet, svart omslagspapper, triangel i ljust papper, guldpenna, stjärnor och lim fixar biffen!
 
 
Julgran. Galet simpel historia det här. Klipp ut en triangel (här i vitt omslagningspapper från Rusta), klipp i sär den och limma fast den på ett kort. Dekorera!
 
 
Hjärtan. Var snyggare innan allt glitter trillade av - lovar! Mest för att jag ville andvända pappret och hjärtstansarna. 
 
 
Flätat hjärta. Favorit i repris.
 
 
Julgranskulor. Är väldigt förtjust i denna. Liten cirkelstans, papper, lim och svart penna.
 
 
Järnek. Foliepapper från en chokladbit, mönstrat papper, utklippta löv samt bär tillsammas med lite washitejp fästa på en kartongbit.
 
 
Tejpad julgran. Mest för att jag ville andvända min fina tejp. Vitt kort, grönt sikelspapper för att få en vettig färg, washitejp och en silverstjärna.
 
 
Dragspelskort efter förlaga i 101 idéer, nummer 5/2014.
 
 
Pop upp-kort. Ser bättre ut i verkligheten och än bättre var förlagan.
 
 
Snögubbe. Dubbelvikt kort, en stor cirkelstans gjorde titt ut-hål för snögubben.
 

Om någon önskar sig ett julkort, kanske ett speciellt är det bara att hjota. Kanske kan din önskan gå i uppfyllelse!
 
0 kommentarer