Julförberedelser

Frånvaron här beror inte på att det inte funnits något att skriva om, utan snarare att jag inte hunnit. Vi hade gäster i lördags, så nästan varenda dag förra veckan gick till städning och planering. Eller inslagning av julklappar. Satt knappt vid datorn överhuvudtaget. Delvis för att jag får ont i huvudet av att sitta vid datorn samt läsa. Tror att det beror på mina tre år gamla glasögon. Bokade en tid för synundersökning. Köpte även ett årskort till reducerat pris hos STC, den enda träningslokalen i stan. Samt skrev in mig på arbetsförmedlingen. Idag har jag slagit in några paket utöver nämda aktiviteter. Imorgon slår jag in de sista paketen innan Tony och jag far söderut för julfirande. 
 
 
Vår gran står i hörnet där det tidigare stod en ful gjutjärnskamin. Den bor i en spann full med uppfartsgrus och vatten efter tips från Underbara Clara. En fördel är att det finns en chans att den klarar sig medan vi är borta över julafton. Än har den i alla fall inte fällt ett barr!
 
 
Granen är till största delen klädd med finare "udda-pynt", enbart ett femtontal identiska plastkulor för utfyllnadens skull. Mina största favvoriter är Elsa Beskow-kulorna, men de fastnade inte på bild. En annan favorit är dessa enkla hängen, från en kristallampa som fanns i huset när Tony köpte det.
 
0 kommentarer