Fönstermotörer

12:05

Asså detta med att ha fönstermontörer i sitt hem med öppen planlösning och enbart kan stänga om sig i sovrummet samt toa när man vill koka ris och äta till gårdagens gryta i kylen.

12:52

Jo, det gick. Dock stod det ett drygt två meter långt fönster framför hela diskbänken och stängde in alla lådor. Så jag dissade riset (behövs sköljas i en sil) och åt snabbmakaroner i stället (kokta i flingsalt eftersom kryddlådan var instängd). Med skeden jag hade till frukost.

Här åker det gamla fönstret (tre man agerade motvikt gentemot gravitationen som ville dra ner fönstert på backen och firade sakta och säkert ner det samtidigt som det lutade mot en stege) - det var det nya som blockerade köket. Det fick komma två extra människor för att hjälpa till med våra fönster upp till andra våningen. Trappen är trång samt vrider sig 180 grader och fönstren är stora och tunga. Gick upp 06:30 imorse - drygt en timme före klockan brukar ringa (och då brukar jag läsa en stund i sängen innan jag går upp också) för att ha ätit frukost när montörerna kom hit vid sjutiden. Som väl var började de en trappa ner så jag hann täcka det nya golvet i köket samt sovrummet vilket känns som en bra grej med tanke på att de springer runt med skor och det regnar ute. Så mycket att det läckte in i källan tidigare... Ligger nu i sängen som är övertäck med de gamla, oranga, glansiga gardinerna och fryser efter allt korsdrag.
 
0 kommentarer